Odchudzanie z głową - 5 porad jak zrzucić zbędne kilogramy?

Odchudzanie z głową – 5 porad jak zrzucić zbędne kilogramy?

Każdy z nas wie, że utrzymanie atrakcyjnej sylwetki bywa wyzwaniem. Niektórzy mają sporą skłonność do tycia, a wypracowanie zdrowych zwyczajów żywieniowych wiele ich kosztuje. Jeżeli ty też walczysz z nadmiarem kilogramów i potrzebujesz wsparcia, ten artykuł jest dla ciebie. Przedstawiamy 5 rad, które pomogą pozbyć się ciężaru i wskoczyć w mniejszy rozmiar ubrań.

Ustal, jakie masz podejście do jedzenia

Sprawa pierwsza i priorytetowa to ustalenie, jakie masz podejście do jedzenia i kiedy najchętniej sięgasz po niezdrowe przekąski. Każdy z nas ma swoje słabości. Dla niektórych będą to słodycze, dla innych chipsy, a jeszcze inni zbyt chętnie sięgają po pełne kalorii przetworzone fast foody. Kiedy określisz jaki jest twój konkretny problem i będziesz ze sobą szczery, będzie Ci łatwiej podjąć walkę z wrogiem, którego dobrze widać. Kluczowe jest dostrzeganie schematów zachowań. Dla niektórych stres jest czynnikiem, który wzmaga apetyt. Inni z kolei mają wtedy ściśnięty żołądek i w ogóle nie chce im się jeść, ale po kilku godzinach kiedy napięcie ich opuszcza, chętnie szukają w lodówce i kuchennych szafkach pocieszenia i wyrównania deficytu. O ile sytuacje takie zdarzają się rzadko to nie ma większych powodów do zmartwień, jednak osoby z nadwagą powinny podjąć stanowcze działania. Bynajmniej nie chodzi tu o głodzenie się. Musisz wiedzieć, że odchudzanie bez efektu jojo to tracenie około 2 kg miesięcznie.

Systematyczność

Określ również czy jesz w miarę regularnie czy Twoje posiłki to kwestia przypadku. Niektóre osoby wypracowały sobie zwyczaj jedzenia o ustalonych porach. Ciało i umysł przyzwyczają się do tego, że o ustalonej porze przychodzi moment na dobrze zbilansowany posiłek. To jedna z naczelnych zasad, które pozwolą nam utrzymać właściwe BMI. Jeżeli Twoje zwyczaje są bardzo rozchwiane to zacznij od ustalenia dwóch stałych godzin, w których będziesz zasiadać do posiłku. To taka metoda małych kroków. Czasami nasza codzienność pełna jest rozmaitych zajęć, więc nie planujemy posiłków. To błąd, który może przyczyniać się do wahań wagi. Najlepiej jest jeść wtedy, kiedy czujemy głód, ponieważ wydzielają się wtedy soki trawienne, które pomogą zmetabolizować cały posiłek. Mamy duży wpływ na to, czego nauczymy nasz organizm. Diety eliminacyjne i drastyczne zmiany mogą dać efekt odwrotny od zamierzonego. Właśnie dlatego często po kilku miesiącach wyrzeczeń, wracamy do dawnych zwyczajów i efekt jojo staje się faktem.

Sport i aktywność czyli odchudzanie bez efektu JoJo

Doskonała kondycja to cel, do którego musimy zmierzać przez wiele miesięcy. Wielu osobom trudno jest dbać o aktywność fizyczną. Wymaga to umiejętnego planowania, bo prowadzimy bardzo dynamiczny tryb życia, dlatego nieraz ciężko między wiele zajęć wcisnąć jogging czy siłownię. Warto pamiętać o tym, że nawet kilka minut porannej gimnastyki przyniesie bardzo dobre efekty. Wysiłek fizyczny uwalnia hormony, które odpowiedzialne są za poczucie zadowolenia i satysfakcji i właśnie dlatego po powrocie z biegania czujemy się tak dobrze. To szczególnie ważne dla osób, które mają stresujący tryb życia i muszą na bieżąco pozbywać się napięcia. W przeciwnym razie negatywne odczucia mogą nawet prowadzić do załamania nerwowego. Oczywiście naturalną koleją rzeczy regularnego wysiłku fizycznego jest spalanie kalorii i utrata zbędnych kilogramów. Efekty będą już widoczne po miesiącu, ale warto zmienić swój styl życia i wpisać sport w swoją codzienność lub przynajmniej 3 razy w tygodniu robić to, co sprawia nam przyjemność. Nieważne czy jest to jazda na rolkach, taniec, rower, basen, siłownia czy jeszcze coś innego. Chodzi o to, aby się zmęczyć i pobudzić mięśnie do pracy. To podstawa mądrego odchudzania choć dieta jest równie ważna.

Zastawiony stół? Czemu nie

Jedz dużo warzyw i owoców. To ogromna dawka witamin i wartości odżywczych i podstawa każdej diety. Warto dostarczać ich sobie w urozmaicony sposób, aby się nie nudziły. Niektórzy robią często soki i koktajle. To dobra forma nawodnienia organizmu. Warto również przyrządzać odżywcze zupy i sięgać po mniej znane warzywa. Często jest tak, że bardzo przyzwyczajamy się do pewnych produktów i ulegamy rutynie. Jemy to, co dobrze znamy, ale warto od czasu do czasu postawić na jakieś nowości. Takie nowe smaki mogą dostarczać przyjemności. Szczególnie trudno jest odchudzać się osobom, które bardzo lubią jeść i rozsmakowywują się w posiłkach, potrafią opowiadać o tym, co jedli i jak było to przyrządzone w wielu codziennych rozmowach. Można powiedzieć, że jedzenie to ich pasja, którą darzą dużym uczuciem. Jeśli należysz do takich osób, spróbuj przekierować swój zachwyt jedzeniem na to, co zdrowe. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że jesteś typem biesiadnika, który kocha ludzi i bogato zastawiony stół. Zmiana osobowości byłaby bardzo trudna, dlatego postaraj się raczej rozsmakować w odżywczych i pełnowartościowych produktach, których przecież nie brakuje. Grillowanie przy piwie lepiej obserwować z dystansu.

Znajdź sobie pasję nie związaną z jedzeniem

Kiedy potrafisz się zająć czymś, co absorbuje Twój umysł przez wiele godzin, nie myślisz wtedy o niczym innym. Dobrze wiedzą o tym osoby, które grają na jakimś instrumencie i uwielbiają ćwiczyć. Wtedy nawet przez wiele godzin nie są głodne, ponieważ robią coś na tyle pasjonującego, że apetyt odchodzi na drugi plan. Do mózgu jest wysyłany sygnał, że dzieje się coś na tyle ekscytującego, że jedzenie może poczekać. Oczywiście nie chodzi o to, aby jeść tylko śniadanie, a potem oddawać się swoim zainteresowaniom do późnej nocy. Chodzi raczej o to, żeby zrozumieć różnicę między jedzeniem z nudów, które zawsze odbija się negatywnie, a stanem umysłu, który towarzyszy nam kiedy mamy pilną pracę do wykonania. Znacznie łatwiej jest więc utrzymać smukłą sylwetkę osobom, które potrafią się czymś pasjonować. Nie wspominając o tym, że zwykle są to osoby bardzo intrygujące, a przebywanie w ich towarzystwie zawsze sprawia mnóstwo radości.

Odchudzanie bez efektu jojo to więc nie tylko lista zwyczajów i jadłospis, ale przede wszystkim zrozumienie przyczyn, dla których zaniedbaliśmy się i doprowadziliśmy do stanu nadwagi czy otyłości. Odchudzaj się mądrze jedząc zdrowo i nie poddawaj się lenistwu i najważniejsze – daj sobie czas.

Leave a Comment